Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΝΕΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ

Ο Εμμανουήλ (Μάνος) Δαμασκηνός είναι κάτοχος ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου Μεταπτυχιακών Σπουδών (Integrated Master) του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. (2013), έχει Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ (ΠΜΣ «Από το κείμενο στη σκηνή. Το ελληνικό θέατρο σε διάλογο με το παγκόσμιο», 2017) και είναι υποψήφιος διδάκτορας του ίδιου Τμήματος με θέμα διατριβής Οι σκηνοθεσίες της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας από τον Σπύρο Α. Ευαγγελάτο. Έχει εργαστεί ως Θεατρολόγος-Βοηθός σκηνοθέτη στην παράσταση των έργων Pass-Port. Ταξίδια στη θάλασσα στην αρχαία ελληνική τραγωδία (2022) σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου (Θέατρο ΑΡΓώ-Αιμιλία Υψηλάντη),  Μικρασία (2022) σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου (Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Α. Κιντής» και περιοδεία), Μακρυγιάννης (2021-2022) σε σκηνοθεσία Ι.  Βιβιλάκη (Θέατρο Αλκμήνη), Τα Πουλιά (2021) σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου (Vault Theatre Plus, Θέατρο Αμαλία), Σπανός (2021) σε κείμενο και σκηνοθεσία Ι. Βιβιλάκη (Ιερά Μονή Δαφνίου 27/09/21).  Διατέλεσε Βοηθός Καλλιτεχνικού Διευθυντή, Επιμελητής - Διορθωτής Κειμένων - Υπεύθυνος Οργάνωσης Θεατρικών Αναλογίων (επτά θεατρικά αναλόγια από Δραματικές Σχολές) στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (2019). Συμμετείχε με την ιδιότητα του Θεατρολόγου στο τριετές εαρινό φεστιβάλ «Η Δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο (2018-2020)», στην παρουσίαση των Ανοιχτών Προβών και στην ανάλυση του έργου του Μάκη Τσίτα, Ο στρατηγός κάνει φασαρία στην πλατεία (2017) σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη. Συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο στο πλαίσιο του προγράμματος Πάμε Επίδαυρο, στη συνοδεία του κοινού της παράστασης στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου καθώς και στην παρουσίαση και ανάλυση αρχαίων δραμάτων (2015-2019). Υπήρξε μέλος της επιστημονικής και καλλιτεχνικής ομάδας Οθόνιον (2019-2021). Έχει συμμετάσχει στην οργανωτική υλοποίηση και στη γραμματειακή υποστήριξη θεατρολογικών εκδηλώσεων και συνεδρίων∙ έχει συμμετάσχει με επιστημονικές ανακοινώσεις του σε θεατρολογικά συνέδρια∙ άρθρα του έχουν δημοσιευτεί στα Πρακτικά θεατρολογικών συνεδρίων και σε άλλες θεατρολογικές εκδόσεις.

Ο Αλέξανδρος Κοέν είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής Ίασμος. Ακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές σκηνοθεσίας στο Middlesex University του Λονδίνου (Master of Arts in Theatre Directing) και στην Ακαδημία Δραματικής Τέχνης της Μόσχας GITIS. Παρακολούθησε την Πρώτη Θερινή Ακαδημία του Εθνικού Θεάτρου καθώς και σεμινάρια υποκριτικής και σχεδιασμού φωτισμών. Σπουδάζει στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σκηνοθέτησε τα έργα Ακρότητες του Γουίλλιαμ Μαστροσιμόνε (Θέατρο Επί Κολωνώ), Το μπλε παλτό του Νίκυ Σίλβερ (Πολυχώρος Six D.O.G.S.), Όχι για αηδόνια του Τεννεσσή Γουίλλιαμς (Θέατρο Αργώ), Πολύ κακό για το τίποτα του Γουίλλιαμ Σαίξπηρ (Θέατρο Αργώ), Έρωτας και ραδιουργία του Φρήντριχ Σίλλερ (Θέατρο Επί Κολωνώ), Η νύχτα της ιγκουάνα του Τεννεσσή Γουίλλιαμς (Θέατρο Αργώ), Goodbye Lenin! του Μπερντ Λίχτενμπεργκ (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης), Εμείς και ο χρόνος του Τζων Πρίστλεϋ (Θέατρο Altera Pars), Σχολείο σκανδάλων του Ρίτσαρντ Σέρινταν (Θέατρο Σημείο), Τίμων ο Αθηναίος του Γουίλλιαμ Σαίξπηρ (Σύγχρονο Θέατρο), Η αγριόπαπια του Χένρικ Ίψεν (Θέατρο Beton 7), Το ημερολόγιο της Άννα Φρανκ των Φράνσις Γκούντριτς και Άλμπερτ Χάκετ (Θέατρο Χυτήριο), Η επίσκεψη της γηραιάς κυρίας του Φρήντριχ Ντύρρενματ (Θέατρο Βρετάνια), Βάσσα Ζελεσνόβα του Μαξίμ Γκόρκι (Θέατρο Altera Pars), Οικογένεια Λάυονς του Νίκυ Σίλβερ (Θέατρο Άλφα), Κυμβελίνος του Γουίλλιαμ Σαίξπηρ (Θέατρο Εξαρχείων), Το φως του γκαζιού του Πάτρικ Χάμιλτον (Θέατρο Βεάκη), Ταξίδι μακριάς μέρας μέσα στη νύχτα του Γιουτζήν Ο’Νηλ (Θέατρο Εξαρχείων), Ο συλλέκτης του Τζων Φώουλς (Θέατρο Άλμα), Ψίθυροι της Λίλλιαν Χέλλμαν (Θέατρα Αθηνών & Δημήτρης Χορν), Οι αρουραίοι του Γκέρχαρτ Χάουπτμαν (Θέατρο Αργώ), Οργισμένα νιάτα του Τζων Όσμπορν (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου), Φαύστα του Μποστ (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά), Διάλεξε! του Κάρλο Γκολντόνι (Θέατρο Λαμπέτη), Θηλιά του Πάτρικ Χάμιλτον (Θέατρο Αθηνά), Ο κουμπαράς (Θέατρο Λαμπέτη), Υποχώρηση από τη Μόσχα του Γουίλλιαμ Νίκολσον (Θέατρο Αργώ), Τρωίλος και Χρυσηίδα του Γουίλλιαμ Σαίξπηρ (Θέατρο Αργώ), Παιχνίδια στη σοφίτα της Λίλλιαν Χέλλμαν (Θέατρο Χυτήριο), Παιχνιδοποιός του Γκάρντνερ ΜακΚέυ (Θέατρο Μικρό Γκλόρια), Στο πέμπτο σκαλοπάτι του Φρέντερικ Νοτ (Θέατρο Αθηνά), Το αγόρι με τη βαλίτσα του Μάικ Κέννυ (περιοδεία), Νύχτα στη γη του Γιώργου Μπλάνα (Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός) και Εγκλήματα καρδιάς της Μπεθ Χένλεϋ. Μετέφρασε έργα των Γουίλλιαμ Σαίξπηρ, Ρίτσαρντ Σέρινταν, Φρήντριχ Σίλλερ, Εζέν Λαμπίς, Χένρικ Ίψεν, Αντόν Τσέχωφ, Άρτουρ Σνίτσλερ, Γκέρχαρτ Χάουπτμαν, Λουίτζι Πιραντέλλο, Μαξίμ Γκόρκι, Γιουτζήν Ο’Νηλ, Τζων Πρίστλεϋ, Μπέρτολτ Μπρεχτ, Ροζέ Βιτράκ, Πάτρικ Χάμιλτον, Λίλλιαν Χέλλμαν, Τεννεσσή Γουίλλιαμς, Άρθουρ Μίλλερ, Φρήντριχ Ντύρρενματ, Τζων Φώουλς, Πήτερ Σάφφερ, Τζων Όσμπορν, Γουίλλιαμ Μαστροσιμόνε, Γουίλλιαμ Νίκολσον, Τέρρυ Τζόνσον, Σάρλοτ Κήτλυ, Νίκυ Σίλβερ, Μάρτιν ΜακΝτόνα, Νταβίντ Γκήζελμαν κ.ά. που παρουσιάστηκαν από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Θέατρο Τέχνης, το Ανοιχτό Θέατρο, τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, ιδιωτικούς θιάσους, θεατρικές ομάδες και κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις: Κάπα Εκδοτική, Ηριδανός, Σοκόλη, Αιγόκερως, Άπαρσις και Οδός Πανός. Από το 2007 διδάσκει Υποκριτική και Αυτοσχεδιασμό στη Ανωτέρα Δραματική Σχολή Ίασμος, της οποίας τελεί καλλιτεχνικός διευθυντής.

Η Μαρίνα Μπεχράκη (Μυρτάλη) είναι αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και  Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2011-2013: Υπότροφος Κληροδοτήματος Αλέξη Μινωτή εις μνήμην Κατίνας Παξινού-Μ.Ι.Ε.Τ.), του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του ιδίου Τμήματος, όπως και της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του Νίκου Βασταρδή  «Θεμέλιο». Είναι τελειόφοιτη του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ παράλληλα είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ με θέμα διατριβής «Η πρόσληψη της ελληνικής (θεατρικής) αρχαιότητας από την Οθωμανική/Τουρκική δραματουργία». Έχει εργαστεί ως Επιμορφώτρια στα Καλλιτεχνικά Τμήματα του Δήμου Κερατσινίου. Έχει συνεργαστεί ως Βοηθός Σκηνοθέτη, ως δραματουργός και ως ηθοποιός σε πολλές θεατρικές παραστάσεις. Εάλω η Πόλις. Ουκ εάλω η ρίζα!, Δραματουργική επεξεργασία: ΜΜ, Σκηνοθεσία: Κατερίνα  Ευαγγελάκου (2021)∙ Μολιέρος, Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, Βοηθός Σκηνοθέτη: ΜΜ, Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός,  Εθνικό Θέατρο (2020)∙ Ικέτιδες, Ευριπίδης, Βοηθός Σκηνοθέτη: ΜΜ, Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός, Εθνικό Θέατρο (2019)∙ Με τ’ ουρανού την αύρα και το φως, Δραματουργική επεξεργασία: ΜΜ, Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης, Αρχοντικό Μπενιζέλων (2019)∙ Και ιδού ίππος χλωρός, και ο καθήμενος επάνω αυτού, όνομα αυτώ ο θάνατος,  Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία σε συνεργασία με την Παρασκευή  Λυπημένου, Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθήνας (2018)∙ Η παράλειψη της οικογένειας Κόλεμαν, Κλαούντιο Τολκατσίρ, Βοηθός   Σκηνοθέτη: ΜΜ, Σκηνοθεσία: Μαριτίνα Πάσσαρη, Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας – Β′ Σκηνή (2016)∙ Ο λάκκος της αμαρτίας, Γιώργος Μανιώτης. Ηθοποιός, Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης, Εθνικό Θέατρο (2015)∙ Θεσμοφοριάζουσες, Αριστοφάνης, Ηθοποιός, Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιμούλης,   Θέατρο Ακροπόλ (2014)∙ Πρόβα Νυφικού, Ντόρα Γιαννακοπούλου, Ηθοποιός, Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης, Εθνικό Θέατρο (2014)∙ Ειρήνη, Αριστοφάνης, Ηθοποιός, Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης, Κ.Θ.Β.Ε. (2013)∙ Ευμενίδες, Αισχύλος, Ηθοποιός, Σκηνοθεσία: Γιώργος Παντελεάκης (σε αρχαίο έμμετρο κείμενο με νεοελληνικούς υπέρτιτλους), Θέατρο Δώρα Στράτου (2009).Υπήρξε Ιέρεια στην Τελετή Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου (2012).Η ποιητική της συλλογή Μικρός Προφήτης κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Καστανιώτη (2014).